Близо 60 хиляди клиенти обслужи офиса на НАП в Сливен през 2020

Близо 60 хиляди клиенти обслужи офиса на НАП в Сливен през 2020 година, съобщиха от приходното ведомство, като средното време за обслужването им е 7 минути. Най-използваната услуга на НАП, която са заявили близо 20 хиляди, е уточняване на здравно-осигурителен статус, която може да се ползва и по електронен път, като справки за актуалното състояние или за конкретни периоди на осигуреното лице могат да се правят само с ЕГН, а за подаването на декларации е необходим ПИК.

Все повече са хората, които желаят да използват персоналния идентификационен код на НАП, който спестява необходимостта от получаване на услуги на място чрез физическо присъствие в офисите на Агенцията. Издадените персонални идентификационни кодове  (ПИК) от началото на годината са близо 4 700. ПИК кодът на НАП е безплатен, безсрочен и се издава във всеки офис на Националната агенция за приходите.

От офиса на НАП Сливен напомнят, че персоналният идентификационен код може да бъде заявен с обаждане на информационния телефон на приходната агенция: 0700 18 700, на имейл:infocenter@nra.bg, по пощата, както и през системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/), поддържана от Държавна агенция „Електронно управление“.

Националната агенция за приходите съветва клиентите си да отложат посещенията си в офисите на ведомството до края на обявената извънредна епидемична обстановка, като дотогава използват електронните услуги, достъпни на https://inetdec.nra.bg/  с персонален идентификационен код или електронен подпис.

Клиентите, които са решили да посетят салона за обслужване на офиса на НАП в Сливен, трябва да се съобразяват с въведения контролиран пропускателен режим и да спазват необходимото отстояние.

 

ОСТАВЕТЕ КОМЕНТАР

Моля, въведете своя коментар!
Моля, въведете вашето име тук