Губим здравноосигурителни права за месец, ако не отидем на профилактичен преглед

11

По последни данни 2/3 от нас трябва да бъдат санкционирани затова, че не са проверили здравния си статус. Освен глобите, в закона е предвидена и друга санкция – загуба на здравноосигурителните права за един месец. Засега обаче глобени пациенти няма, съобщава bTV.

„Около 38% от населението са осъществили профилактични прегледи. Това обаче са предимно хора, които страдат от хронични заболявания и по един или друг повод те са посетили своя личен лекар и там са се информирали за това, че имат право на профилактичен преглед”, обясни д-р Галина Йорданова от НЗОК в рубриката „Чети етикета” по bTV.

„НЗОК не следи и не санкционира, само събира информацията кой е минал и кой не такъв преглед”, посочи още д-р Галина Йорданова. За тази година няма глобени пациенти.

В бюджета на НЗОК са предвидени средства за значително малък брой профилактични прегледи годишно, заяви д-р Станимир Хасърджиев – председател на Националната пациентска организация.

По последни данни 2/3 от нас трябва да бъдат санкционирани затова, че не са проверили здравния си статус. Предвиждат ли се още по-солени глоби, включително и повишаване на здравната вноска за всички нередовни. Освен глобите, в закона е предвидена и друга санкция – загуба на здравноосигурителните права за един месец. Засега обаче глобени пациенти няма.

„Около 38% от населението са осъществили профилактични прегледи. Това обаче са предимно хора, които страдат от хронични заболявания и по един или друг повод те са посетили своя личен лекар и там са се информирали за това, че имат право на профилактичен преглед”, обясни д-р Галина Йорданова от НЗОК в рубриката „Чети етикета” по bTV.

„НЗОК не следи и не санкционира, само събира информацията кой е минал и кой не такъв преглед”, посочи още д-р Галина Йорданова. За тази година няма глобени пациенти.

В бюджета на НЗОК са предвидени средства за значително малък брой профилактични прегледи годишно, заяви д-р Станимир Хасърджиев – председател на Националната пациентска организация.

„И Касата и хората, които правят бюджета, много добре знаят, че пациентите няма да отидат на профилактичен преглед. Причините са много, но основната е, че не е създадена добра организация“, отбеляза той. Според него пациентите не са достатъчно информирани.

 

„Често прегледът се случва проформа или се дублира с прегледите, които се правят чрез допълнителното здравно застраховане от работодателите”, каза още д-р Станимир Хасърджиев.

„На повечето хора е ясно, че трябва да минат на профилактичен преглед. Тежката административна работа на лекарите обаче е причина за опашките пред кабинетите и това често отказва пациентите да ходят на преглед”, обясни д-р Николай Брънзалов – зам.-председател на Българския лекарски съюз.

ОСТАВЕТЕ КОМЕНТАР

Моля, въведете своя коментар!
Моля, въведете вашето име тук