До 2022 г. цялата информация за съдържанието на бирата ще е на етикетите

Етикетите на 60% от бирата в страните от ЕС съдържат информация за калориите, а 85% от пивото на стария континент вече е с данни за съставките. Постигнатото е резултат от доброволния ангажимент на пивоварните за предоставяне на хранителна информация за бирата, който започна преди 3 години, съобщава организацията „Пивоварите на Европа“.

Тя посочва, че до 2022 г. данните за съставките и енергийната стойност ще са на етикетите на всички бирени бутилки и кенове, пише „Дневник“.

През септември влиза в сила меморандум за разбирателство с Европейската комисия, с който този ангажимент на европейската бирена организация публично се официализира. Към меморандума, подкрепен от пивоварите, могат да се присъединят всички компании и асоциации от сектора на алкохолните напитки, стига те напълно да подкрепят документа и включената в него инициатива на етикетите на напитките да се изписва информация както за съставките, така и за енергийната стойност.

Всички производители на бира, членове на Съюза на пивоварите, предоставят на бутилките, кеновете и кеговете си списък на съставките и енергийната стойност, обявява българската организация. Това означава, че над 98% от произвежданото в страната пиво и над 95% от дистрибутираните бири вече имат върху етикетите си тази информация.

По този начин върху приблизително 750 млн. бирени опаковки консуматорите имат разбираеми, сравними и точни данни за хранителната стойност на различните марки. При светлите бири тип пилзнер, които традиционно са с над 90% пазарен дял, средната стойност на калориите е около 43 kcal на 100 милилитра, безалкохолните – 23 калории, а тъмните – около 58 – 60 kcal, посочват от Съюза на пивоварите.

Ангажиментът на производителите на бира е свързан и с изпълнението на исканията и очакванията на европейските потребители, показва изследване на „Пивоварите на Европа“. Според резултатите от представително за ЕС проучване на международната агенция GfK, проведено в 9 европейски страни, над 86% от респондентите смятат, че консуматорите трябва да имат достъп до една и съща хранителна информация на 100 мл за алкохолни напитки, каквито понастоящем получават за всеки друг хранителен продукт. 74% от потребителите в ЕС смятат, че етикетите на алкохолните напитки трябва да имат списък на съставките, 71% – информация за енергийната стойност, а 71% – пълен списък на хранителната информация. Интересът на потребителите към тези три вида информация е по-висок сред умерените консуматори, отколкото сред тези, които употребяват алкохол в по-големи количества.

 

 

ОСТАВЕТЕ КОМЕНТАР

Моля, въведете своя коментар!
Моля, въведете вашето име тук