Интеграцията на ромските деца в образователната система е най-трудно в Сливенска област

Сливенска област е най-трудна за осъществяване на интеграционния процес в образованието на децата от ромски произход. След стартирането на Механизма по обхващане на деца в училище преди година и половина показахме, че когато институциите работят заедно могат да постигнат успех и когато родителите видят, че държавата е единна с всичките си институции има по-голям успех и децата биват върнати в училищните стаи. Това каза при посещението си в Сливен днес министърът на образованието Красимир Вълчев.

По думите му, записването на децата в училище е по-лесната работа, по-трудно е те да бъдат задържани там. Именно поради тази причина работата на Механизма по обхващане на деца в училище трябва да се префокусира върху ежедневната посещаемост. „Най-важното в тази насока е работата с родителите, които трябва да разберат, че образованието е необходимост за техните деца. Направен е списък на проблемните училища и градини, на тях са отпуснати допълнителни средства. Около тях трябва да има постоянно действащи екипи, ежедневно работещи. Когато детето не дойде на училище да се активира механизма – учителя да се обади вкъщи, след това да отиде на място и да убеди родителя да бъде отговорен“, посочи още той.

„Факт е, че има много безотговорни към образованието на децата си родители и ние трябва по-всякакъв начин, с всички инструменти, да ги накараме да имат тази отговорност да осигурят на децата си присъствие в учебно заведение“, допълни министър Вълчев.

 

 

ОСТАВЕТЕ КОМЕНТАР

Моля, въведете своя коментар!
Моля, въведете вашето име тук