Общината готви план за привличане на туристи

Концепция на община Сливен за развитие на туризма в Сливенския регион беше поставена на обществено обсъждане днес. Тя е свързана с реализацията на проект „Интегриран проект за развитие на туризма и подобряване на културната и историческа инфраструктура в Община Сливен“ по ОП „Региони в растеж” 2014-2020 г.

„Едно от най- важните инвестиционни намерения в тази концепция е свързано с проекта – ремонтът на въжената линия Сливен – Карандила“, посочи кметът Стефан Радев. „Ремонтът е много важен, за да можем да я съхраним, да я направим по-комфортна и да запазим това важно трасе за туристите от Сливен до Карандила. Освен емоционален за жителите, този вид транспорт е важен и от екологична гледна точка, и от атракция. Той е и много достъпен“, допълни той.

Самият проект беше представен от заместник-кмета по икономическо развитие Стоян Марков.

„Това, което искаме ние да направим, е значимите обекти от национално значение в Сливен да бъдат реновирани, да бъде оправен достъпа до тях, да бъдат поставени обозначителни табели и изградени паркоместа. ОП „Региони в растеж“, по която ще кандидатстваме, изисква освен да включим задължително обекти от национално или световно значение, намиращи се на територията на Сливен, изисква да използваме и като съфинансиране средства от Фонда на фондовете”.

От консултантската фирма, помогнала за разработването на концепцията, обясниха обаче, че средствата от Фонда на фондовете ще бъдат използвани само за съфинансиране на дейности, за които не могат на се използват безвъзмездни финансови средства от оперативната програма. Именно с такива средствата ще се ремонтира лифта като обществен транспорт и връзка между националните обекти в град Сливен и Карандила.

Концепцията предвижда Община Сливен да се превърне в успешна туристическа дестинация, съхраняваща българската история, култура и природа, предлагаща на своите гости разнообразни възможности за обогатяване на познанията, спорт и почивка.

Според проекта, до крайната цел ще се стигне чрез подкрепа за обекти с туристически потенциал – възстановяване/реставрация на обекти, подобряване на условията за обслужване на Пътническа въжена линия „Сливен-Карандила, вертикална планировка и подобряване на прилежащи пространства, възстановяване на автентичния облик на улични и тротоарни настилки пред исторически обекти, закупуване на оборудване и обзавеждане за обектите, дигитализация на артефакти, създаване на дигитална карта и интерактивен модел с всички забележителности на Сливен. Основните национални обекти залегнали в концепцията са къщите музеи на „Хаджи Димитър“, „Добри Чинтулов“ и „Сливенски бит“, Държавна сукнена фабрика/Затвора(Първата текстилна фабрика на Добри Желязков), Тракийската гробница в с. Калояново и историческото място „Кушбунар“ на Карандила.

За целите на маркетинг и комуникационната кампания се предлага рекламен слоган: „Сливен – изживей историята, почувствай природата“. Той ще бъде представен чрез новите туристически пакети: „По пътя на траките, Възраждането и нова България“, „Вяра, култура и традиции в Сливен“, „Богатствата на Сливенския край“, „Романтика и вино“, „Богатството на Синята планина“, „Скорост и природа в Сливен“, „Пътека към природата“, „Бит и култура в Сливенско“, „Здраве и отдих в Сливен“, „За бизнеса“ и „Лов и риболов в Сливен“.

Предложения и коментари се приемат на ел. поща: zamkmet_ir@sliven.bg или в деловодството на Община Сливен до 31 май 2019 г.

 

ОСТАВЕТЕ КОМЕНТАР

Моля, въведете своя коментар!
Моля, въведете вашето име тук

five × 1 =