От НАП Сливен насърчават бизнеса и гражданите да актуализират електронните си адреси и телефони за контакт с Агенцията

Комуникацията между данъчната администрация и потребителите значително ще се улесни и ще се намалят случаите на неактуална контактна информация, ако притежателите на ПИК или електронен подпис актуализират за целите на изпълнение на данъчно-осигурителните изисквания своите електронни адреси и телефоните за контакт с Националната агенция  за приходите. Това вече може да се извършва чрез новата електронна услуга на  Агенцията – „Управление на достъпи и на контактна информация“, напомнят от офиса на териториалната дирекция на НАП в Сливен. От приходното ведомство допълват, че тази актуализация ще способства за повече и най-вече навременна информация към задължените лица и ще спести ненужно напрежение по отношение на пропуснати срокове и дължими плащания. При наличието на актуални имейли за кореспонденция ще е възможно комуникацията с приходната агенция да се извършва изцяло електронно, а не на хартия, подчертават от НАП Сливен. При всяко актуализиране на имейл, системата изпраща линк  на електронна поща, който изисква потвърждение преди промяната да влезе в сила. Смяната на телефон за контакт се извършва в 2 стъпки, като няма пречка да бъде посочен мобилен номер.

Новата услуга е достъпна под името „Управление на достъпи и на контактна информация“ в портала за е-услуги на НАП – https://portal.nra.bg/ .

В края на годината все повече жители на Сливенска област посещават салона за обслужване на офиса на териториалната дирекция на НАП в Сливен. Всекидневно се обслужват повече от 300 души. Най-често те внасят здравни или осигурителни  вноски, възстановяват здравния си статус, получават удостоверения за наличие или липса на задължения към държавата или погасяват различни глоби и просрочени задължения, за които вече са образувани изпълнителни дела. Ежедневно през ПОС терминала на приходното ведомство се внасят суми към републиканския бюджет, като само за месец декември на годината извършените плащания са за над 500 хил. лв.

Голямата натовареност през последния месец на годината и понякога образуването на опашки, може да се избегне чрез използването на персоналния идентификационен код (ПИК) на Националната агенция за приходите. Той е безплатен и позволява извършването на всички тези услуги от разстояние, като по този начин се спестява ценно време на клиентите на администрацията. ПИК-ът на НАП може да се заяви и дистанционно, но трябва да се получи лично от всеки един офис на НАП. Близо 4 000 жители на региона са получили ПИК от началото на годината, като само през декември издадените персонални идентификационни кодове в офиса на НАП в Сливен са 874. Във времето на наложените противоепидемични мерки това е и най-подходящият начин за изпълняване на задълженията, отбелязват от НАП Сливен.

 

ОСТАВЕТЕ КОМЕНТАР

Моля, въведете своя коментар!
Моля, въведете вашето име тук