От сегашния лифт ще останат само стълбовете, всичко останало ще е ново и съвременно, това съобщи Енчо Петров, управител на „Пътнически превози“ Сливен , които стопанисват съоръжението. Ремонтът на въжената линия „Сливен – Карандила“ е са част от реализирането на интегриран проект за развитие на туризма и подобряване на културната и историческа инфраструктура в община Сливен. Неговият старт беше даден официално вчера.
„От лифта в този си вид ще останат само стълбовете,след като се изпълнят и всички конструктивни становища по тяхната обработка и заздравяване, ако има такава нужда от такива. Всичко останало ще бъде ново – редуктори, управление, ел. двигатели-двата по 55 киловата, въжета“, допълни Петров.
Той призова да не се спекулира по темата какъв точно ремонт ще се прави на лифта и уточни, че няма да е „боядисване или замазване“ каквито се коментират в публичното пространство, а сериозно обновяване. „Лифтът ще бъде модерен, осъвременен. Конструктивни промени няма, но всичко ще е ново, седалките ще са от същия тип, с възможност за качване на 100 % на велосипеди. Всичко ще е направено както трябва , вида на седалките ще е като на сопотския лифт. Надявам се да го приключим навреме, наистина сроковете са притеснителни, но ще се концентрираме да приключим всичко по правилата, за да няма корекции и санкции“, поясни управителят на „Пътнически превози“ Сливен.
Енчо Петров припомни, че въжената линия е съоръжение с висока опасност и е в режим на контрол от техническия надзор два пъти в годината и текущи проверки, които се правят непрекъснато.
От своя страна кметът Стефан Радев съобщи,че Общината е било поискано да плати сервитут за лифта. „Държавата в лицето на Министерството на земеделието поиска да да се плати сервитут за лифта 140 хил. лева и разрешение за строеж, макар че този лифт е построен 1974 година. Платихме го и се надяваме проектът да бъде успешно реализиран.