Равносметка: Има „Топлофикация“, която ти намалява сметките без предизвестие и в нарушение на договора, който сама е сключила

Има „Топлофикация“, която ти намалява сметките без предизвестие и в нарушение на договора, който сама е сключила. Това става ясно от равносметката на дейността на сливенското топлофикационно дружество през последната година.

Сключваш договор с „Топлофикация“ Сливен на предложена от тях промоционална цена и очакваш да спазят записаното в него до края на сезона. В средата на сезона и в първите дни на новата 2021 година получаваш изненадващо писмо или просто, докато прелистваш медиите, виждаш съобщение: „Топлофикация“ Сливен уведомява своите клиенти…“. За какво може да иска да те уведоми „Топлофикация“ – за авария, която ще отстрани, за нова регулаторна рамка, за промяна на иначе, фиксираната в
договора цена…

Всъщност за сливналии тези съобщения са очаквани и от години не будят стрес и очакване за негативни новини. „Топлофикация“ Сливен уведомява, че е постигнала ново намаление, което добавя автоматично към договора без това да изисква анекс, посещение на място, обаждане или каквото и да е усилие от страна на абонатите. Имаш договор, добавят ти промоция и просто те информират. В случая става дума за отстъпка при отопление с щранг – лири, като потребителите заплащат не повече от 25 лв. на месец за отдадената топлинна енергия от нея. Ползваш, каквото ползваш – можеш да платиш по малко, но в никакъв случай повече от 25 лв.

Някой може да си помисли, че това е написано от критиците на топлофикационните услуги, за това как трябва да се държи едно такова дружество – като пожелание или като фантазия. Някъде такова съобщение може да се превърне в сензационна водеща новина, която дни наред да се анализира от експерти. В Сливен това е малко съобщение разположено на вътрешна страница или някъде из новините на онлайн медиите. Няма гриф сензация, нито изненадваща новина. Причината разбира се е очакването, че „Топлофикация“ Сливен работи за по-ефективно производство и периодично информира абонатите си какво още може да им предложи.

Що се отнася до плановете за развитие на дружеството, изпълнителния директор инж. Павлин Костов е категоричен, че те са начертани в една посока – да сме полезни за абонатите си и те да продължат да имат причина да ни се доверяват.

“Работим с постоянство и в битка за постигане на баланс между поддържане на вече не младата топлопреносна мрежа и мечтата ни за модернизиране на дружеството. Това е сложно равновесие. Водещ е комфортът за потребителите и постигането на оптимална цена. Планирали сме куп инвестиции и мерки за подобряване на екологичните параметри, за да станем чисто производство. Винаги обаче за всяка инвестирана стотинка първо търсим отговор на въпроса „това какво ще струва на абонатите ни и какво ще им донесе. Считам, че това е отговорното поведение. Безотговорно би било да пребоядисаме цялото предприятие и да засадим екзотични растения в двора си, за да изглежда добре“, пояснява той.

Неочакваното намаление в цената от първите дни на януари е
доказателство, че зад думите му стои обмислен план, който може би е
сложен за разбиране от хората, но в никакъв случай не би бил в тяхна вреда.
Всъщност, абонатите на „Топлофикация“ Сливен може би в най-голям процент
от всички клиенти на топлофикационни дружества в страната, вече са си
монтирали според новите европейски изисквания уреди за дистанционен
отчет. Това се случва не месеци, а години преди крайния срок. Причината е
отново доверието към комуналния доставчик, че това да плащаш реално
изразходената енергия, а не сметки по сложни прогнози е в интерес на
хората.

 

ОСТАВЕТЕ КОМЕНТАР

Моля, въведете своя коментар!
Моля, въведете вашето име тук