Сливенски пенсионери се жалват на омбудсмана, че са им нарушени правата

Десетки са жалбите на граждани от сливенски регион, депозирани до националния омбудсман Дияна Ковачева. Част от тях, касаят проблеми на цели групи от хора, а не само на отделни лица. Гражданите недоволстват основно от преизчисляването на пенсиите си, от социалните обезщетения, които получават и от липсата на реална връзка с доставчика на електроенергия в региона. Това обобщи пред медиите днес Катя Вълчева – началник на кабинета на националния омбудсман. Тя, заедно с експерти от екипа на Дияна Ковачева, вече два дни са в Сливен, за да консултират сливенски граждани по различни казуси. Вчера те представиха и Електронната система, осигуряваща по-бърз достъп на гражданите и по-ефективно подаване на жалби и сигнали до институцията на омбудсмана, както и информация за тяхното движение и обработка.

Катя Вълчева обобщи в три основни групи, проблемите, за чието решение жителите на региона търсят съдействие от националния омбудсман. „Първата група е свързана с правата на пенсионерите, както с правото им на на пенсии, така и с неудовлетвореност от преизчисляване на пенсиите. Възрастните граждани недоволстват и от местна регламентация, свързана с ползването на градския транспорт, която потенциално дискриминира една част от пенсионерите спрямо друга“, посочи още тя.

Втора голяма категория сигнали, е свързана със социални права и социални обезщетения за различна категория труд, правата на хората с увреждания, достъпът им до архитектурна среда. В жалбите си до омбудсмана, гражданите недоволстват също от доставчика на електроенергия за региона и от това, че са нарушени правата им като потребители. „Въпросите са свързани с невъзможността да се контактува директно с представители на компанията, недоволство има от автоматичния телефон, на който гражданите не могат да получат никакви напътствия по проблемите си и недостатъчно ефективната процедура за подаване на жалби във връзка с неправилно или грешно отчитане на потребената електроенергия“, допълни началникът на кабинета на националния омбудсман.

По всяка депозирана жалба до омбудсмана ще бъде извършена проверка от експерти, а след това по нея ще се даде становище на Диана Ковачева дали има нарушени права на гражданите. Ако има нарушени права, омбудсмана отправя препоръки към съответните органи за отстраняване на недобрата практика.

 

ОСТАВЕТЕ КОМЕНТАР

Моля, въведете своя коментар!
Моля, въведете вашето име тук